Pages

Khamis, 2 Februari 2012

Indah.....

Hahahaha...
Hari kedua aku ngan bini bangn lambat lak..mungkin sbb penat bejalan smalam yg wt bangun lambat..klau da bangun lambat makna nye jgn ditanyer bangun subuh ke x..hehehe..bini aku ok arr sbb tgh nampak bulan mengambang (kecewa gak arr) huhuhu....
Lupakan psl kekecewaan aku 2..kite cite psl ape yg aku wt di langkawi nie..hari ke 2 nie aku menghala ke kota mahsuri yg menempatkan beberapa perkara menarik.antaranya makam mahsuri,kampung kedah,rumah mak n ayah mahsuri, kedai mak andeh n lain2 lagi..
seronok gak arrr g saner sbb kita belajar serba sedikit tentang mahsuri. Klau name pn kota mahsuri da tentu serba serbi nye psl mahsuri.mengikut informasi yg aku dpt dulu telaga mahsuri tu klau nk minum percuma n skang pn aku rs percume tp utk yg nk minum kt ctu jer arr..tp kali nie aku tgk (mcm da berkali-kali dtg jer) diorg da siap botolkan air telaga mahsuri yg da siap ditapis..setiap botol berharga RM 2 shj (ceh..siap promot lg)..cume yg aku mushkil tu ape kelebihannyer air telaga mahsuri tu..
Lps tgk telaga tu aku tgk arr beberapa pondok yg ade kt saner cam umah mak n ayah mahsuri.kt dlm tu mmg umah lame penduduk kt sane ms zaman tu (aku rs arr sbb aku bkn hidup ms zaman tu pn)..tp aku rs umah kt sane sgt cantik tp kecik skit..aku rs ms tu umah cam tu da cukup selesa bg diorg...
Da abis pusing2 aku jumpe sorang pelukis jalanan tgh lukis muke pelanggan die..ape lg,bini aku pn menyuarakan hasratnya yg berbunyi "yg...t tringin sgt nk org lukis gamba t.."sbb die wt muke cumel die tu aku pn bersetuju..lama gak arr die nk siapkn gamba customer die tu..mkn 2 jam gak arr...akhirnya selepas beberapa lame aku dgr leteran bini kesayangan aku nie, br arr sampai turn aku ngan bini aku lak..penat gak jd patung nie...hahaha...kang klau grak2 nnt jd lak gamba aku nnt..utk siapkan gamba aku tu brader tu amik ms dlm sejam gak arr..ble da siap cantik gak arr gamba tu..
Destinasi seterusnya ialah Pekan Kuah sbb nk byr hotel utk mlm jumaat.Hotel Akasia yg jd pilihan aku kt Kuah nie (padahal tu jer yg kosong mlm tu).dlm perjalanan ke Kuah tu istri t'syg nie bgtau yg die tgh lapa lak...so, aku lps byr hotel tu kebetulan hotel tu ade cafe die sendri.aku pn balasah jer arr mkn kt ctu.aku cube menu istimewa hotel tu iaitu nasi daging ngan kari daging (kt cnie diorg panggil gulai daging).pergh... sedap gak...makanan yg mmg sedap..so,aku menyarankan kpd sesaper yg dtg langkawi nie cube arr nasi daging kt Akasia Hotel yg bersebelahan dgn petronas kelibang..lps mkn tgh arie tu aku menghala ke Dataran Lang.tp sygny mungkin bkn rezeki aku nk lepak kt sane sbb ujan lak ms tu..so ptg tu mmg xdpt nk buat aktiviti luar..utk menghilangkn busan,istri aku ajak g langkawi fair..jln2 jer kt dlm tu..da busan aku bercadang nk ke Black Sand Beach (pergh...speakong omputeh) atau lebih popular dgn panggilan Pantai Pasir Hitam dikalangan penduduk tempatan...berharap sampai sane ujan da brenti tp malangnyr nasib x menyebelahi kami.so kami terus ke Kompleks Kraftangan Langkawi sbb alang2 da sampai sane kn..kompleks nie ok arr utk pelancong dari luar negara tp klau pelancong budjet berat skit kot sbb brg2 die mahal gak arrr..
Selepas kompleks tu aku meneruskan destinasi aku dlm keadaan hujan tu ke hotel Landcons utk bersiap mkn mlm lak..kami mkn mlm di restoran Mangga 2 yg berada lebih kurang 10 mnt perjalanan ke Kuah dari hotel kami...buleh tahan gak arrr restoran tu..istri aku memilih menu nasi goreng ikan masin, telur ddar n sirap panas utk dijadikan sajian mkn mlm die..aku lak memilih utk mencuba nasi goreng istimewa (nk tau gak aper yg istimewa nasi goreng tu) n air teh "o" halia untuk santapan aku.yg istimewa nasi goreng tu adalah kehadiran ayam goreng berempah, telur mata kerbau, 2 ekor udang n 4 potong sotong..sgt lh istimewa (tgn dletakkan kebahu sambil mata pandang ke atas).nk meneruskan aktiviti kami ke porto malai tp hujan masih mengiringi kami..akhirnya kami menghabiskan aktiviti mlm kami dengan menonton Santau Merasuk di dalam bilik hotel kami...

Ape Kater Korang LIKE Lepas 2 SHARE

Tiada ulasan: