Pages

Jumaat, 11 Mei 2012

Merungkai Kebenaran...

Disebabkan Wanita Bernama Noor itulah, Bayi 10 Bulan Selamat
Sekali lagi negara kita digemparkan dengan sesuatu yg sangat menggemparkan iaitu satu rakaman video sepanjang 4 minit 18 saat yang menggunakan telefon bimbit yang berkaitan dengan deraan ke atas seorang bayi berumur 10 bulan oleh seorang manusia yang sepatutnya menjadi pelindung dan pemberi kasih sayang kepada bayi tersebut. namun begitu perlakuan yang berlaku pada tahun 2011 itu telah menyebabkan si perlaku telah dikenakan penjara selama 18 bulan (satu hukuman yang pada aku tidak setimpal dengan ape yg diterima bayi tersebut) dan tidak kurang juga yg tertanyer-tanyer ape pula kisahnya kepada si perakam kisah yg sgt menyanyat hati itu. pastinye ade juga yg menyumpah dan menuduh si perakam bersubahat kerana tidak menghentikan perbuatan tersebut dari terus berlaku.

sedang aku menatap skrin pc aku nie sambil merayap kt blog org aku terjumpa satu artikel psl si perakam nie di sebuah blog iaitu mynewshub..dan kisah sebenarnya klau bkn kerana si perakam ini merakam kisah sedih ini sudah pasti bayi malang tersebut akan terus menjadi mangsa perempuan@ibu yang aku lebih selesa menggelarnya betina (maaf kasar skit).

si perakam atau lebih dikenali sebagai Noor, menyatakan yang beliau terpaksa merakam kisah sedih tersebut adalah untuk dijadikan bukti penderaan dan ikhtiar terakhir untuk menyelamatkan bayi malang itu setelah menasihati berkali-kali "betina" tersebut dari terus mendera bayi malang itu. setelah selesai merakam, Noor terus memeluk bayi tersebut dan berlari ke bilik yg berlainan sebelum menguncinya dari dalam. kemudiannya Noor menghubungi rakannya dan meminta untuk membuat laporan polis.

aku berharap dengan keluarnya artikel nie sekurang-kurangnya jgn difitnah lagi Noor yang merakam kisah sedih ini kerana tanpa Noor mungkin bayi tersebut terus menjadi mangsa dera.

Ape Kater Korang LIKE Lepas 2 SHARE

Tiada ulasan: