Pages

Isnin, 23 April 2012

Membesar dan terus membesar...

Da hampir 8 bulan peristiwa yg membawa makna yg sgt indah. Peristiwa yg asalnya aku xsanggup lihat akhirnya menjadi satu kenangan yg pastinya akan diingati sampai bile2 kerana peluang sebegini pastinya xsemua lelaki perolehi.

Melihat cahaya mata yg sgt dikasihi membesar dihadapan mata selama hampir 8 bulan ini mengajar tentang susah senang ibu bapa kita membesarkan kita dahulu. Ia juga mengajar aku betapa indahnya kurnia Allah ini.

Dari hanya pandai merengek inginkan susu ummi nyer, kemudian pandai memusingkan badan, pandai merangkak, mendengar "abah" yg menjadi perkataan pertama yg terpacul dari bibir munggilnya itu, dan sekarang dh mula untuk belajar berjalan pula. Ianya menjadi satu lagi pengalaman yg sgt indah.

Namun begitu setiap kali mendengar dan melihat media massa menyiarkan kesanggupan sesetengah manusia berhati binatang yg tanpa belas kasihan menafikan anugerah yg sgt indah ini membuatkan hatiku sentiasa menitiskan air mata. Mereka membiarkan Anugerah ini terkulai layu, bertemankan semut hitam yg menyangkakan hidangan istimewa sudah terhidang dpn mata, dan membiarkan mereka menyangka yg sampah itu adalah rakan mereka.

Kenapa Anugerah ini diperlakukan begitu sekali? Hina sgt kah anugerah ini dihati manusia yg lebih teruk dari syaitan? Apa yg bermain di dalam hati mereka ketika menafikan Anugerah ini? Persoalan yg tiada kesudahan jawapannya...

"ADA HATI YANG MENANGIS KERNAMU"


Ape Kater Korang LIKE Lepas 2 SHARE

Tiada ulasan: